Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-14, 12:02 #8
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Att boka ett Julbord nu är ju klockrent, Movitz i gamla stan eller Wallmans salonger eller Operakälaren, eller Berns, det finns hur mycket som helst att välja på. Undvik Café Opera, det är överreklamerat tycker jag.

Man kan även välja en mindre krog där man får mer personlig service. Bells & Whistles vid medborgarplatsen var jag och firade av en kompis 28 årsdag för 20 år sedan, de finns fortfrande kvar och det blev en hejdundrande fest där alla mådde kanonbra. Blåste heliumbalonger och snackade med "pipröst".

Det viktiga är inte att supa skallen i småbitar utan se till att du bjuder på en riktigt god middag med det finaste vin restaurangen har. När man fyller 25 så blir man "vuxen på riktigt" så då får man kosta på sig något extra tycker jag.

Stadshuskällaren i Stadshuset bjöd jag en kompis en gång (för 10 år sedan), det gick på 2500 spänn för två pers, men det blev riktigt lyckat. Efteråt satte vi oss i "rökrummet" och puffade på varsin cigarr med lite lyxig konjak, var en riktig kanonkväll. (Numer får man inte röka alls men man får väl ta en extra konjak i stället). Jag är inte rökare över huvud taget men det var kul att puffa på cigarren i alla fall.
haha blåste heliumballonger och snackade med pipröst. Måste jag testa någon dag!
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat