Hej!
Säljer troligtvis
www.hyrabyggstallningsinfo.se och
www.eumopedinfo.se
Hyrabyggstallningsinfo.se har runtomkring 10 besökare på bara sökningar varje dag, Annonserna är mycket välbetalda från adsense. Jag brukar få runt 5-18SEK per klick.
eumopedinfo.se har jag inte jobbat med att dra trafik till då jag behövt lägga tid på klienter men den har väl precis rankat upp lite (har lyckats skriva in analytics koden fel på den så har inte fått några stats och har inte hunnit kolla det heller) och drar in annonser som ger ca 5kr cpm dem jag fått klick på iaf. Fördelen med dessa sidor är att de handlar om dyra produkter och tjänster som många vill nå ut med via affiliate annonsering såsom adwords. Därför är de bra investeringar bara man lyckas skapa sig lite trafik. Det finns även stor potential till att hyra ut undersidor till företag eller webshopar som inte har så bra placeringar på google. Rätt person kan säkert hyra ut undersidor på dem. T ex. med lokal inriktning för storstäder. Sidorna rankar även bra på lokala sökningar. T ex. hyra byggställning ort. Tack vare sidoinnehållet.
Hyrabyggställningssidan har pagerank 4, den andra tror jag har 0. Men byggställningssidan är den som fått mest jobb också. Båda sidorna har seo by yoast installerat och konfat.
Sidorna är bra sökmotoroptimerade och länkade både här och där samt artikelbyten har genomförts. Testa själv några frisökningar på t ex. hyra byggställning / byggnadsställning eller kurs ställningsbyggnad eller byggställningar etc. Som vem som helst som jobbat lite kan förstå så ligger det några timmar bakom sidorna så helst inga pytteanbud. Speciellt byggställningssidan är ju en guldgruva med tanke på vilka cpm den ger så gäller det ju bara att putta in lite trafik på den kanske tom. köpa adwords och lägga dem på låg betalning. varenda annonsklick ger ju över 5 spänn iaf. Jag vet inte om det är tillåtet dock, att köpa besökare till sidor som man har annonser på.
Jag tar emot anbud via PM eller öppna här i tråden om ni vill, men helst i PM.
Ev. köpare står för flytt av sidorna. Templaten som används är en gratistemplate.