Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
För en gångs skull håller jag med dig  Åtminstone när det gäller den första delen. Valet bör i princip aldrig stå mellan Gmail eller Loopia / Binero / City Network / whatever utan mellan en internationell eller en svensk leverantör. I det senare fallet fungerar de flesta ungefär lika bra.
Kul att du valde den jämförelsen  SJ är av egen erfarenhet den enda tågoperatören som står för någon kvalitet och service. Åker betydligt hellre med SJ än Öresundståg, Västtrafik eller någon annan när möjligheten finns. Att SJ får mer negativ uppmärksamhet jämfört med övriga beror framför allt på att de har större delen av marknaden. De flesta bekymmer beror dessutom på eftersatt underhåll som inte SJ själva kunnat göra mycket åt.
Visst har även Loopia sina brister precis som alla andra men det finns å andra sidan också sådant som är bättre där än hos konkurrenterna.
|
Precis att det inte är Loopias fel för deras el-leverantör har avbrott och dom inte har någon egen generator. Eller alla möjliga ursäkter dom har haft under åren.
Dock att du använder ord och kvalitet och service och SJ ihop får mig att rysa, SJ är skyldig mig över 1 miljon och då har jag inte räknat ränta eller avrundat väldigt snällt.
Jag gör runt 4 korta resor varje år till Sverige och varje gång funkar aldrig tågen och det bruka kosta taxi 6-15k varje gång.
Fast bra jämförelse tycker jag, mailproblem och Loopia verkar vara ett återkommande problem. Precis som med SJ.
Att dom kommit på att man kanske ska ha tåg som klarar kyla och snö, det har ju aldrig varit snö i Sverige senaste 100 åren eller så.