Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-08, 17:00 #1
Richard Ainzs avatar
Richard Ainz Richard Ainz är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2012
Richard Ainz Richard Ainz är inte uppkopplad
Nykomling
Richard Ainzs avatar

Reg.datum: Dec 2012
Question Er erfarenhet av VPS - Dokumentation, IDE

Jag har alltid hyrt min hosting som ett konto på webhotell. Med tiden har det blivit lite mycket att hålla reda på och befinner mig nu i vad man kan kalla en konsolideringsfas. Alla webhotellen har kör ju LAMP och mina siter bygger på PHP+MySQL samt handknackat där motorn saknat större betydelse.

Nu funderar jag på VPS. Dels pga att det skulle ge mig större frihet på själva servern, dels för att jag då kan få bättre kontroll. Samt givetvis andra saker som ni säkert kommit underfund med själva.

Men, jag kan omöjligtvis ta en lösning som innebär att jag sitter med en Unix server i knät, för jag vet inte hur man gör. Genom mitt yrke och intressen har jag, kanske beklagligt, blivit en Windows människa som låtit andra hantera server biten.

Dock har jag sett att vissa VPS lösningar har egenutvecklade gränsnitt, och omfattande How-To's, så då kommer vi till frågan:
Vad har ni för erfarenhet av olika VPS leverantörer i det avseendet?
Vilken har ett IDE och dokumentation man faktiskt begriper och kan få grepp om för grundläggande funktioner utan att riskera en massa nertid emedan man läser sig till hur man skall göra?
Richard Ainz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat