Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-07, 19:48 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det var bara en reflexion över stycket före (som i sig var ett hypotetiskt exempel för att illustrera sättet att räkna). Det var med andra ord en konstaterande summering att en marknadsföringskostnad som motsvarar 33% av omsättningen är bättre än en som motsvarar 50% av omsättningen, under förutsättning att marknadsföringskostnaden är på nominellt samma belopp.

Dvs om du satsat 100 000 kr i marknadsföringskostnad så är det bättre att sälja för 300 000 kr (33% marknadsföringsandel av omsättningen) än att sälja för 200 000 kr (50% marknadsföringsandel av omsättningen).

Det var ett sätt att se på marknadsföringskstnaden och motsvarande "nyttoeffekt" för företaget. Hur du ska utforma dina annonser är däremot inte inom mitt kompetensområde, det får du fråga en marknadsföringsguru om. Jag ser det bara ur det ekonomiska sifferperspektivet.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-12-07 klockan 19:52
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat