Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-03, 22:30 #9
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Som jag skrev i ett tidigare inlägg känner jag inte till något API. För några år sedan frågade jag killen bakom sajten ang. informationen men fick inget prisförslag så jag antar att om den inte är till salu kommer man inte heller dela med sig av den genom ett API.

Fram till dess att du hittar någon tjänst att anropa kan du säkert komma på ett eller annat sätt att använda börsdata. Själv kommer jag vänta ett halvår eller så innan jag bestämmer mig för om jag ska köpa ett medlemskap; det beror lite på hur de sköter uppdateringarna. De äldre versionerna av sajten har funkat bra men tids nog har det gått allt längre mellan uppdateringarna. Det är fullt förståeligt med tanke på att det bara är en person som ansvarar för alla uppgifter men jag vill inte betala för något som historiskt sett har sköts sådär. Av samma anledning kan man inte gå efter informationen som visas på bankernas sajter utan man får helt enkelt söka fram rapporterna...

Så ja, jag är nog fortsatt skeptisk till att det finns eller kommer finnas nåt API man kan använda sig av den närmsta tiden.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat