Ämne: Loopia Nere?
Visa ett inlägg
Oläst 2012-12-01, 17:20 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
tartareandesire - nog inte så att han betvivlar att amerikanare kan köra e-mail tekniskt. Nästan alla stora tjänster är ju amerikanska. De är helt enkelt väldigt duktiga på detta - för att inte tala om att marknadsföra dem vare sig det är hotmail eller gmail.
Det har väl inte enbart med kunskap att göra utan också resurser. Har man hela världen som kundbas jämfört med Sverige blir det ju lite skillnad på mer än ett sätt

Citat:
Var nog mer att rätt många har lagkrav på var datan är mm. Rätt många lägen man inte riktigt tänker på detta tror jag. Tex sitter du i en styrelse i vilket AB som helst har du vissa krav på hur man skickar mail inför ett styrelsemöte.
Vilka lagkrav gäller där?

Citat:
Är du i stat och kommun så får data ofta inte lämna landet i alla möjliga lägen. Faktum är att en resultaträkning har också krav på hur den skickas - den gången från skatteverket.
Visst är det så men de flesta här är nog inte verksamma inom stat och kommun. Där tycker jag inte man bör använda sig av ett vanligt webbhotell alls.

Citat:
Tror faktiskt att detta (kanske förra) var året vi all började seriöst titta på att köra flera leverantörer - eller som minimum över flera hallar - för tjänster som är riktigt kritiska. Netflix har ju flera gånger visat att deras arkitektur håller - men de bygger också på öst och västkust i USA. En kan helt försvinna.
Visst fallerar även de stora, och då drabbas betydligt fler, men där finns det också ofta resurser som ser till att arkitekturen är uppe igen. Ett mindre företag kan, om man har otur, försvinna helt om katastrofen är framme. Sen kan man ju bygga all redundans i världen om man så vill, det handlar mer om kostnaden och motivering. Lite viktigare att riksdagens e-post fungerar än att folk kan sitta och spela Minecraft

Citat:
Sist men inte minst - 50k i inkorgen? Jag är själv en katastrof och kör alltid med 3-5k i inkorgen - men jag och tydligen många med mig behöver nog en kurs i att använda mappar. ;-)
Ja, varken 5 eller 50k är att rekommendera Normalt har jag max 50 mail i inkorgen. I det här fallet var det ett gammalt Yahoo-konto som legat och samlat på sig nyhetsbrev och pressmeddelanden i flera år