Visa ett inlägg
Oläst 2012-11-27, 11:13 #20
r.eklund r.eklund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
r.eklund r.eklund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
Ja visst finns det fler "små" butiker som mig men tanken var ju aldrig att leva på det här heller när jag drog igång utan jag har alltid sett det som en lätt liten sidoinkomst.
Hade ett tag funderingar när det började snurra på om jag skulle gå "all in" och satsa ordentligt men som mitt liv ser ut så var jag inte sugen på att släppa allt det sociala inom mitt vanliga jobb för att stå ensam hemma med min webshop. Kändes bättre att ha det som just sidoinkomst då det faktiskt gick att driva det som just det.

Tack iaf för tipset på ehandel.se där fanns ju en hel del på säljes sidan som gått för betydligt mer än nått lagervärde iaf.
Att sälja en webshop för mindre än vad lagervärdet ligger på känns nästan dumt eller? Bättre att sälja ut lagret kanske och lägga ner.

Jaja som sagt tack iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Det här skulle jag säga är ungefär en webshop som så många andra där ute, en som man inte lever på utan har som hobby. Dessa brukar värderas till vad lagret är värt när man ska sälja och knappt det. Finns en uppsjö av sådana till salu på ett antal sajter, blocket, ehandel.se osv. Många vill sälja butiker nu eftersom man upptäckt att det var inte så lätt att få snurr på det så att det gick att leva på.
r.eklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat