Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
Hej,
Jag tycker fler av de lite större aktörerna lyser med sin frånvaro, jämfört med för några år sedan.
Med de "lite större aktörerna" åsyftar jag främst de som jobbar heltid med webbutveckling.
|
Jag tror det är mer av en subjektiv uppfattning eftersom man utgår från de som byggde upp sin storhet på den tiden vilka inte längre har samma tid, nytta eller motivation längre. Den där unika familjekänslan försvinner också lite när forumet växer vilket en del nog tycker är tråkigt. Man kanske tycker det är mycket nybörjare och småglin, precis som andra kanske tyckte om en själv för ett antal år sedan

Internet har bara växt och därmed blir det också betydligt fler av den varan nu. Själv tror jag bara det är positivt för såväl WN och branschen i stort.
Konkurrensen hårdnar också hela tiden och många som arbetar med e-handel vill nog inte råka ge värdefulla tips och råd till potentiella konkurrenter. Ett forum som WN handlar ju om att ge och få men känner man att man till slut bara ger så är nog risken stor att man drar sig tillbaka. Det tror jag inte man kan göra något åt.
Ser man till exempel på Förmedling av jobb och tjänster så är det fler etablerade företag som söker personal idag än vad det var när WN var förhållandevis ungt.