|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Apr 2012
|
|
Nykomling
Reg.datum: Apr 2012
|
Har Surftown generellt dryg support?
Har under många år varit exklusiv kund hos One. Aldrig haft anledning att ha något bättre eftersom hemsidor bara varit sekundärt. Nu börjar jag långsamt försöka arbeta upp ett par affiliatesiter och behövde ett bättre alternativ. Tänker att man tar ett steg i taget och inte hoppar högt direkt. Såg det billiga erbjudandet hos Surftown och tog det.
Planerade att flytta en av mina större siter och ville först testa och se att allt fungerade. Exporterade databasen och försökte importera den hos Surftown men fick ett felmeddelande. Googlade ett par timmar men kom inte fram till något. Till sist gav jag upp och testade supporten. Skickade med en screenshot på felmeddelandet så de visste exakt vad som inte fungerade. En del av svaret:
Ser ingen databas på kontot du skriver från så förstår inte helt hur du kunnat logga in någonstans för att köra en import.
När jag skickade meddelandet till support hade jag tagit bort och lagt till databasen 3/4 gånger för att se om det var felet. Tog bort databasen en sista gång och lämnade det så.
Tycker mig se en trend att kundservice blir bättre och inte idiotförklarar kunder. Det här är första gången på ett bra tag. Kommer ihåg för många år sedan då jag vande mig vid att säga "jag arbetar med datorer" för att de inte skulle be mig kolla om jag satt in sladden.
Ni som haft Surftown ett tag, är det standard med sådana svar eller är detta ett undantagsfall? Antar att det är mycket att göra nu när de fått in 5000 nya kunder och de kanske får många nybörjarfrågor. För mig är kundservice mycket viktigt. Det är alltid frustrerande och tidskrävande att bolla frågor fram och tillbaka tills de börjar fråga de rätta frågorna.
Är det standard med dryga svar kanske det är läge att kolla efter ett annat webbhotell direkt innan jag flyttar över allt.
|