Visa ett inlägg
Oläst 2012-11-18, 12:59 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Självfallet måste man ha kunskap om det man sysslar med men vilken utbildning menar du att en riksdagspolitiker skulle ha för att duga? Samtliga riksdagspolitiker fattar beslut om allt mellan himmel och jord. Spetskunskap är normalt sett värdelöst i det sammanhanget och man blir då snarare sämre lämpad. Nu vet jag visserligen att du inte är något större fan av demokrati, myndigheter, skatter, välfärd och allting annat som de flesta andra ser som självklarheter så jag tror jag drar mig undan den här diskussionen nu

Det är för övrigt ganska ironiskt att just du klagar på att lagar inte har utretts tillräckligt. Skulle man göra samma omfattande utredning av allting som går genom riksdagen och allting annat som behandlas i offentlig verksamhet så skulle det kosta mer = högre skatt. De lagar du anser vara viktiga för att de rör just din verksamhet är inte lika viktiga för andra människor.
Man ska inte skapa massa onödiga lagar om det kostar onödigt mycket, frågan är hur många hundra tals miljoner det slängs bort på massa skit lagar.

Många lagar skadar bara samhället och företag, inte är någon nytta.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat