Visa ett inlägg
Oläst 2012-11-12, 07:46 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Bra siffror!

Om man räknar omsättningen 1 119 000 och delar den med marknadsföringskostnaden på 165 000 kr så får man en Ratio på 6,78 ggr (jättebra kvotvärde). Dvs i genomsnitt fick du ut 6,78 kr (1/6,78 => 15% det var billigt) i försäljning för varje satsad krona på marknadsöföring. Visst man kan inte veta exakt vad som är kopplat till vad och man kan nog föutsätta att om du satsar ytterligare 165 000 kronor på marknadsföring så kommer du att få mindre än 6,78 kr tillbaks på varje satsad krona. Det går att göra en grov uppskattning av kostnaden för bokföringen genom att ta de 250 verifikationerna och multiplicera med ett snitt på 200 kr (själv betalade jag drygt 438 kr per verifikation (128 000/292 verifikationer) när jag anlitade den dyraste externa redovisningsbyrån jag haft, oräknat min egen tid) så får du en beräknad kostnad på 50 000 kr vilket är helt rimligt som totalkostnad för administrationen.

Frågan är vad nettovinsten blir efter att du tagit ut lön (arbetsgivaravgifter och pensionsavsättningar) och efter alla avdrag och normala kostnader?

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-11-12 klockan 08:00
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat