Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Personligen har jag faktiskt aldrig sett någon som parkerat omotiverat i närhetn av en akutmottagning.
Jag själv besökte akutmottagningen vid S:t örans sjukhus i Stockholm 2008 pga en smärtsam böld och parkerade och betalade som det krävdes, men läkaren bedömde att jag skulle opereras akut (pga risk för blodförgiftning) så jag fick inte lämna sjukavdelningen utan lades in för omedelbar operation och blev kvar till dagen efter.
Efter fullbordad operation och utskrivning dagen efter, när jag kom ut till bilen dagen efter, satt det givetvis en fet böteslapp på rutan, som jag fick sjukhuset att riva efter mycket tjafs. Jag fick skriftligt intyg av läkaren att jag lades in akut utan möjlighet att besöka parkeringen för att komplettera parkeringsbiljett. Det var fullkomligt omotiverat att sätta en P-bot och parkeringsbolaget bryr sig INTE ett skvatt om varför man står på akutparkeringen. Jag parkerade dessutom inom en giltig parkeringsruta, dvs jag stod INTE i vägen för någon ambulans eller dyligt, de har f.ö. egna parkeringsplatser.
|
Ett exempel på att det fungerar precis som det ska?
Han kan ju omöjligt veta din historia. Tror du verkligen så gott om människan? Att om man införde att det inte gick att få parkeringsböter på sjukhus så skulle ingen missbruka det?
Ungefär som att ingen felparkerar på handikapps-platser...