Visa ett inlägg
Oläst 2012-11-10, 11:42 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag ser inte att 5 snickers kan falla under kategorin "stort bedrägeri", men däremot att den stackars ägaren av godisbutiken får en massa telefonsamtal som han inte verkar ha med att göra är ju inte särskilt seriöst av den som åsamkat honom dett abesvär.

Bolaget du refererar till registrerades 10 september i år så det är ju inte direkt lastgammalt (fyller 2 månader idag). Troligen har de på den korta tiden inte ens utarbetat en affärsplan så de vet hur de ska tjäna pengar eller leverera det de lovar. Personligen tycker jag dock att man ska ha affärsplan klar innan man registrerar bolag.

Sen om man ser till verksamhetsbeskrivningen så är den ju tydlig; "Försäljning av godis och drickor". Användandet av ordet "drickor" för att benämna "läsk" är kanske symptomatiskt då "drickor" är rent dialektalt/talspråk och normalt inte används i skrift.

Hur som helst så anser jag inte man kan anse ett företag seriöst bara för att man registrerat ett HB, du har ju senaste skandalen med Panaxia som var ett ganska stort företag med några tusental anställda och någon miljard i omsättning som hade försnillat kundernas pengar, och till synes helt lagligt, då lagen tillåter att bolaget "disponerar" kundernas likviditet. Jag är förvånad att man inte var tvingad att använda systemet med klientmedelskonton precis som exempelvis advokatbyråer kör med.

Det finns ju de som hävdar att ett företag måste ha ett fysiskt kontor på stan för att vara seriöst (dvs om de inte har det så är företaget oseriöst) vilket jag tycker är en befängd tanke. Finns ingen anledning att ha externt kontor om man inte behöver det för verksamheten. Många konsulter, bönder, skogshuggare och transportföretag behöver inte ha externt kontor för personalen (som ofta är egenföretagen själv sitter i lastbilen/traktorn hela dagarna).

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-11-10 klockan 11:52
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat