Visa ett inlägg
Oläst 2012-11-09, 12:03 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Även om man naturligtvis bör utgå från att göra alla kunder nöjda så har även Bara_jag en viktig poäng. När det handlar om vanlig andrahandsförsäljning idag så är priset det främsta konkurrensmedlet. Alla kostnader man har landar naturligtvis i slutändan på priserna. En del företag, t.ex. Swebus, har tidigare varit generösa med gratis avbokningar trots att det inte finns något lagstadgat krav. Det har alltså endast handlat om att göra kunderna nöjda och glada. Det normala nu är dock att man istället lägger dessa priser på biljetten om man vill ha denna möjlighet, allt för att hålla nere priserna. Det är konsumenterna själva som tvingar fram denna utveckling men som företag måste man anpassa sig till verkligheten; det går sällan att skapa sin egen verklighet, åtminstone inte som en liten aktör.

Oavsett vilken väg man väljer så måste man vara tydlig med vad som gäller och det kan också straffa sig att behandla kunder olika.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat