Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2010
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2010
|
Först och främst... Bra och skönt att det gick bra för din sambo! Men...
Jag tycker själv att det kanske är just kring sjukhus som parkeringsvakter är viktigast. Precis som tartarandesire skriver så går framkomligheten för utryckningsfordon framför allt (i princip). Nu menar jag inte att TS skulle ha varit ivägen för utryckningsfordon eller så, men ville mest bara påpeka att det kanske är just kring sjukhusen där jobbet som parkeringsvakt är som svårast/viktigast.
Men för att återgå lite grann. Jag hade helt klart bestridit. Även om man tekniskt sett gjort fel (vet inte om så var fallet här, har inte sett omständigheten) så finns det alltid "försvårande omständigheter" (tror jag det heter) som kan vara skäl för att boten ska rivas. Den kvarten det tar att skriva brevet kan det vara värt. Glöm inte att ta med alla detaljer och omständigheter så kan man alltid hoppas att det är en människa som läser brevet.
EDIT: vet inte om du redan betalat eller ej, men att betala en bot/faktura är väl samma sak som att man accepterar den (rent juridiskt). Dvs om du betalar den så har man bränt sina chanser om man bestrider... eller?
Senast redigerad av gregoff den 2012-11-08 klockan 08:08
|