Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-29, 14:11 #4
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Du bör skriva ett kontrakt. Detta är extra viktigt om du säljer en vara/tjänst där det finns en eller ett fåtal leverantörer eftersom du annars riskerar att marknadsföra något och bli åsidosatt när du lyckats lansera tjänsten/produkten.

Hade själv funderat på:
- Hur ställer jag mig till andra som marknadsför produkten/tjänsten och hur ska detta regleras i ett avtal?
- Ersättningsstruktur - ska den öka desto fler du säljer, vara linjär eller avtagande?

Annars... personligen föredrar jag om jag hade kunnat ta betalt för produkten. D.v.s. inte bara skicka leads / köp. I detta fallet så får du kundansvar och får fundera på hur du kan hantera det. Fördelen om kunden betalar dig och inte leverantören är många:
- tar bort risken att leverantören inte betalar
- bättre kassaflöde
- bättre förhandlingsläge gentemot leverantören
- du äger kunden till 100 %

Sen... om det är du som fysiskt ska leverera det du säljer; återigen, tar du på dig allt har du större kontroll men all fysisk hantering av produkter och tjänster tenderar att inte skala så bra.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat