Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-25, 14:37 #21
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Ett bra företag - läs webhotell - står för det de skriver. Säger man att man svarar inom 24 timmar så är det 24 timmar som gäller. Skriver man att man har stöd för ditten och datten så har man det... Har man endast mailsupport inom en vecka så skriver man det. Inget gissande och 'det skulle du ha fattat'. That's it. Faktiskt ganska enkelt. Begriper alla - stora som små - och ingen behöver känna sig lurad.

Vad tror du om det förslaget till kriterier för ett bra företag - webhotell?
Ja dom där punkterna håller jag med om, det är ju dock saker som känns självklara och fungerar inte det inom företaget så har man ett internt problem man måste lösa. Vad jag tycker är mer intressant det är vad kunder har för åsikt om vad vi webbhotell ska erbjuda servicemässigt, eller rättare sagt vad förväntar sig kunden att få per betald krona i
support?

Ta tex Wordpress som exempel då det är väldigt vanligt. Förutsätter man som kund att det är ok att ringa supporten och fråga om plugin X är bra om man vill göra Y eller ska jag välja plugin Z istället? Eller är man införstådd i att mjukvaror och liknande egentligen inte är något som webbhotellen har support på?

Jag vet faktiskt inte hur jag ställer mig själv i den frågan, jag personligen skulle tex aldrig ringa Telias support och fråga om jag ska välja en Iphone eller Samsung till deras abonnemang. Men får jag en liknande fråga av en kund så besvarar jag den oftast då det går fortare än att förklara för kunden varför den typen av frågor egentligen inte ingår.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat