Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-24, 17:17 #6
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
Om det är för privat kopiering är det helt helt sjukt.
Varför ska någon få pengar på om jag vill göra backup på mina semesterbilder eller en film som jag har köpt?

Men läser man lite mellan raderna så är avgiften avsedd för pirat kopiering, dvs illegalt nerladdat material.
Jag kan tycka att detta är mer okej, att ta en avgift, men då ska det även vara okej att ta hem film etc.
De skulle aldrig erkänna att det är för att kompensera för PIRAT-kopieringen för då skulle det ju på något vis göra piratkopieringen laglig (och det vill de verkligen inte!).

Först fick de igenom en avgift på tomma CD/DVD-skivor. Men nu när folk inte köper lika många går intäkterna ner och de måste hitta något annat. AHA! Externa hårddiskar och USB-minnen...
Sen kommer givetvis interna hårddiskar... Sen inser de ju att det är streaming som gäller och avgiftsbelägger det...

Skulle hellre se att vi skiter i att ha laglig och avgiftsbelagd PRIVAT-kopiering. Privatkopierar aldrig något ändå.

PS. Glöm inte att de faktiskt försöker få igenom samma avgift för "molnlagringstjänster". De används tydligen också mest för att privatkopiera saker...

Senast redigerad av Linuus den 2012-10-24 klockan 17:21
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat