|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Nov 2009
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Nov 2009
|
Om jag säger så här då: Kan man gå vidare med sånt här till polisen eller kommer det inte leda nånvart? Det är min minecraft server som blir ddosad, det kanske i era ögon inte låter särskilt allvarligt men det är ett helt community med många betalande spelare på min server som blir drabbade av denna förstörelse.
Med tanke på att majoriteten av spelarna på min server är under 18 år så känns det som att det finns en möjlighet att personen som ligger bakom attackerna inte är särskilt kunnig, och kanske inte har maskerat sitt IP eller liknande.
Attackerna måste få ett stopp, i nuläget verkar det som att jag efter en stunds lugn är utsatt för attack igen. Jag förstår vikten av att skaffa ett skydd för att avvärja attackerna men samtidigt vill jag att personen som gör detta förstår att sånt här är olagligt och att han kan åka dit för detta.
Ska man kolla i serverloggen, eller hur fungerar det? Med tanke på att det är massor med datorer inblandade så är det kanske svårt att få tag i huvudpersonen.
|