Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-20, 04:35 #33
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
För många år sedan hade jag ett eget konto. Till en början var jag nöjd. Sen började den maskinen jag låg på bli hemskt belastad och slutligen fick jag nog.

Jag har en del kunder idag som både använder och slutade använda one.com. Samma problem finns även idag. Några har gått igenom en period de erbjöds bli flyttade från maskiner som blivit överbelastade.

One.com verkar dock ha en uppsjö av olika maskiner. När vi tittar på webhosting-performance.com ser one.com godtyckligt ut. När vi tittar på webhosting-benchmark.com ser det inte alls bra ut. Att ha i åtanke är att webhosting-performance mäter flera maskiner och webhosting-benchmark tror jag bara mäter en (korrigera mig om jag har fel). Ingen av testerna talar för att alla deras maskiner är lika bra/dåliga. Webhosting-performance mäter inte fördröjningar i switchar och nätverk då dessa kan ha geografisk påverkan. Det är en faktor som spelar stor roll och som kräver resurser att mäta rättvist.

One.com var tillfrågade att delta i webhosting-performance testerna men är det enda webbhotell som svarat nej. Deras prestanda är enligt mailkonversationen inte för allmänheten att se. Kanske säger det något? Kanske inte.

Det senaste draget de gjort är att installera XCache, sannolikt för att det fanns skäl till.

Kort och gott. Som nybörjare tycker jag one.com är en bra start om man vill lägga upp en blogg om sitt husdjur. Det fungerar, men är ingenting för den som ställer krav.

Supporten är alltid tillgänglig. De klarar enkla dagliga ärenden bra men blir det avancerat är risken att deras kunskap inte räcker till och ärendet drar ut på tiden. Personligen kan jag bli riktigt frustrerad när jag måste instruera/hjälpa den som ska hjälpa mig.
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat