Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-18, 14:50 #5
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Hon har bara helt sonika meddelat att hon inte har lust att vänta längre på att få sin site klar. Huruvida hon hittat någon annan eller kommit på att hon inte har råd vet jag inte. Dock säger hon att hon inte tänker betala något mer. Här hade jag säkerligen kunna vara tuff och säga att vi hade haft ett avtal som jag förväntar mig att hon fullföljer och betalar fram till 2013 och jag då fullföljer och är färdig och att vi kan lansera hennes site.

Nu orkar jag inte med sådant fjant, vill kunden inte jobba med mig så vill jag inte anstränga mig för henne heller. Var ju en kompisgrej från början också så betalningen var riktigt usel. Dock har jag ingen lust att betala tillbaka den usla betalningen hon redan betalt in. Så långt allt väl om nu inte hon kontaktat en annan kompisadvokat som inte verkar ha alla fakta klara för sig. Kanske man inte behöver som advokat. Bland annat så kräver hon tillbaka även momsen(?) som jag förutsätter att hon åtminstone dragit av i deklarationen. Jag vet att jag betalat in min till skattemyndigheten iallafall...

Hade kunnat glömma hela grejjen och se vad tingsrätten säger men blir alltid orolig över sådant här när det hotas med inkasso, kronofogdar och tingsrätter. Ni som läst mig tidigare vet ju att jag är en naiv jäkel som tror gott om folk. Törnarna hopar sig... glad om jag överlever detta året med bara blåmärken.
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat