Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-16, 00:48 #26
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Har haft med One.com att göra ett par gånger den senaste tiden p g a kunduppdrag. Ungefär hälften av gångerna jag skulle göra något med ett One-konto var det struligt, om inte bara väldigt segt så var filservern eller databasservern trasig. Kan tänka mig att One.com spelar i toppligan när det gäller överförsäljning.

Supporten var iaf lätt att komma i kontakt med, dock upptäcke jag brister i den interna kommunikationen hos One.com.

Jag hade problem med att det inte gick att installera plugins inifrån en Wordpress-installation. Felsökte själv och upptäckte att det förmodligen handlade om nätverksproblem då ingen metod för att hämta filer fungerade, blev alltid connection timeout, no route to host eller dyl. Chattade med supporten som skyllde på de plugins som var installerade vid tillfället. Så jag skrev: "Om jag raderar sajten och lägger in en helt ren WP så kommer det alltså fungera som det ska?". "Visst" svarade supportnissen.

Sagt och gjort, men problemet kvarstod. Efter det tog det över ett dygn och en hel del onödigt merarbete och supportärenden fram och tillbaka innan One.com-supporten till slut kläckte ur sig att nätverksproblemet redan var känt av serverteknikerna och att problemet drabbade samtliga av deras kunder.

Uselt säger jag bara. Jag kommer iaf alltid att avråda från One.com.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat