Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-15, 18:17 #14
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar

Reg.datum: Jun 2012
Super intressant ämne då jag befinner mig just nu i liknande dellama dvs värdegrunder.

Har varit med tidigare ett par ggr och just pga fel bedömning av personer jag tog med i teamen så rasade det hela och där satt/sitter jag med konsekvenserna själv, båda ekonomiskt och känslomässit.

Att man själv saknar kunskaper i ett visst område kräver då att man sträcker ut händerna och försöker hitta den rätta personen till det området, hur ska jag redan i det tidiga skedet ha möjligheten att värdera eller förutse dennas värdegrunder? den bittre sanningen är att det börjar komma till ytan lite senare under projektet och oftast är det alldeles för sen att för att börja om eller bli av med dessa personer på hyfsat bra och mild sätt.

Att jag kommer med en vinnande ide som jag vet är bra och lönsam räcker oftast inte att starta ett bra team kring, som Conny är inne på med detta tråd, att hitta dessa personer är tidskrävande och den processen leder till att man håller till sin ide till sig själv alldeles för länge och tyvärr så dör de oftast med tiden.

De flesta som läser WN är i sig själva Webmasters, dvs att de flesta tjänar sitt levnadsbröd på internet, den ultimata bilden för att satta ihop ett lyckat team enligt mig är:

Teamet MÅSTE inkludera de följande nyckelpersoner:
Programmerare ( som ansvarar för allt kod och design ) att denna vara kunnig och ha båda veto rättigheter och ansvarar för att anställa flera personer om det behövs.

Marknadsförare som marknadsför produkt samt företaget ( som ansvarar för marknadsföringen av produkten)

helst om en och samma person kan ta på sig flera av ovan nämnde uppgifterna

Ekonom, soma har hand om företagets ekonomi och budget ( veto rättigheter )

Som tidigare sagt. detta är min egen uppfattning, det kan behövas flera nyckel-personer i ett företag men i mitt ex talar jag om en affärs ide som riktar sig mot internet och dess användare.

Ta mig till exempel, jag skulle aldrig våga komma ut med min ide på ett öppet forum i hopp att hitta de rätta personerna, hur gör man då? Ja genom att kommunicera med andra och skriva avtal och så vidare, detta är ju en risk, kan man inte alla områden i det man vill starta är man dömd då att ta risken och hoppas för det bästa.

Kommer säkert att skriva om detta men måsta tyvärr stiga nav busen nu.

mvh
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat