Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-15, 15:45 #8
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
Citat:
Ursprungligen postat av tap1on Visa inlägg
Nu tror jag allt att du har fått det om bakfoten.
Anledningen till att nätverk scrubbar beror i princip alltid på kvalitén på leadsen.
Detta är för att kostnaden per lead ska kunna matcha med kostnaden per sale.
Skickar du skitkvalle till någon leadkampanj kommer du antingen bli borttagen från kampanjen eller så kommer de scrubba dina leads så att annonsören är nöjd.

Detta är dock väldigt ovanligt hos de svenska nätverken.

Till OP: Det är omöjligt att veta om annonsören alltid har på trackingen men det är i nätverkens högsta intresse att det alltid finns tracking. Om sales försvinner från annonsören så förlorar även nätverken pengar.
Många av de större annonsörerna använder sig av så kallade trackingswitchar vilket gör att pixeln inte visas på vissa kanaler. ett exempel kan vara att de inte visar tracking länken ifall någon klickar på deras displaykampanjer eller adwords annonser.
Shaving då, typ samma sak. Grejen är den att egentligen ska payout justeras efter kvalitét, man ska inte plocka bort leads bara för att det konverterar dåligt i backend. Antingen plockar man bort publishern, justerar hans payout eller så betalar man helt enkelt för de leads man får in.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat