Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-11, 10:16 #12
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Webbhotell satsar mycket på att vara billiga eftersom kunderna oftast inte vill betala mer för bra support, åtminstone inte förens de stöter på svåra problem.

Att kräva att personalpersonalen ska lägga ned flera timmar på att lösa ett problem bara för dig när du betalar under 50kr per månad är ju oftast inte rimligt, vissa gör det dock ändå ibland(det beror i många fall på hur man är som kund). Det kommer ju då ta många år innan man kommer i närheten av att göra vinst på den kunden så ur ett ekonomiskt perspektiv är det ju bättre att skicka alla krävande kunder till en konkurrent. Givetvis ska man kunna få hjälp med de problem man har, men man måste ställa det i paritet med vad man betalar för man får faktiskt vad man betalar för som med det mesta annat. Att ställa massa krav för en tjänst man endast betalar en struntsumma för är inte rimligt. Köp en riktig managed hosting-tjänst med prioriterad support i så fall. Men då snackar vi tusenlappar istället för tior.

Vill man ha personlig support och inte är en viktig kund får man helt enkelt välja ett webbhotell som satsar på just detta, men då måste man ju vara medveten om att prislappen blir en helt annan.
Jag kan inte begripa det här resonemanget. Varför skall ett företag kunna sätta en låg prislapp på sina tjänster/produkter och sedan säga... "Vadå? det borde du väl ha fattat att det skulle vara skitgrejjer/fattas saker/inte finnas support/gå sönder mitt på motorvägen/ramla ner!"

Vad är det för dj*la resonemang rent ut sagt. Säg då att du får skitsupport för att du bara behöver betala så här lite pengar. Vi vill gärna ha dig som kund till denna skitsumma men du får inte räkna med att något funkar!

Jag tycker inte alls att man skall kunna räkna med att fallskärmen inte fäller ut för att man betalade mindre för den på MAXI. Köper man en billig fallskärm även på MAXI så skall man kunna räkna med att den gör det en fallskärm skall göra. Samma med webhotell. Då får de väl för fa* ta så mycket betalt som de behöver alternativt ha olika prisnivåer beroende på hur mycket support man vill ha'.

Att - som i detta fallet - jag skulle begripit att supporten var dåligt påläst (Vi har prisbelönad support! - Skriker Binero ut) Då skulle jag ha fattat att den var okunnig i hur deras häftiga lastbalanserare påverkar ASP som de också menar att de har fullt stöd för! Rent ut sagt löjan att tycka att kund i detta läget skall begripa att det på något vis är mitt fel för att jag valde ett billigt hotell med massa fina utmärkelser.
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat