|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Mar 2007
|
Hej,
Jag ser nu att du skickat meddelande till mig, sorry att jag missade det. Men eftersom Ämnet är det samma kan jag ta det här:
1. Jag känner flera killar som gjort motsvarande som du och för ett par av dem har det gått riktigt bra. Andra har lagt ner ganska snabbt. Det finns även en kategori med svenska telefonlurendrejare som gripits av polisen här de senaste två åren, men det har ju inget med dig att göra, jag bara nämner det som kuriosa.
2. Lönen KAN ju bli RIKTIGT bra om produkten är förhållandevis "lättsåld" (220,000 baht är trots allt nästan 50,000 kr). En grundgaranti på 15,000 baht tror jag kan vara en förutsättning för att få en anställd. Om denne inte har besparingar klarar man sig inte på mindre om man skulle ha en månad där försäljningen går riktigt dåligt.
3. Att vända sig mot svenska företag är förstås klyftigt. Med ip-telefoni kan man ju numer ha perfekt ljud från Thailand till Sverige, till en löjligt låg kostnad.
4. Jag antar att du är påläst beträffande regler för utfästande av Non imm-B och WP, så det behöver jag nog inte orda om.
Jag gör numer av med ungefär lika mycket/lite pengar som dig per månad. Tidigare var det mer restaurangbesök, shopping och festande, men jag är mer hemtam numer.
Jag har bott här i nio år och har inga planer på att flytta tillbaka. Helst skulle jag nog vilja bo i Singapore, men där krävs det tre gånger mer kosing för motsvarande levnadsstandard.
Lycka till!
Ps. vore kul att ta en lunch/kaffe/pilsner någon gång. Om du har lust givetvis,
Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-10-09 klockan 14:12
|