 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
|
Jag klagar inte på att ni stänger av en kund som inte betalar. Men förfarandet du beskriver stämmer inte riktigt. Det enda mail jag har från er är fakturan, ingen påminnelse som du beskriver.
Så om man missar ETT mail från er så lägger ni ut reklam för er själva på ens sajt och raderar innehållet?
Sajten i fråga är högst säsongsbetonad och anledningen att jag inte uppmärksammat detta förrän nu är för att säsongen är från nov till mars. Jag fick fakturan på domännamnet och ser då att det är avstängt.
Mitt förslag på rutin:
- Vid beställning av ett konto så skapas kontot omedelbart
- Till samma e-postadress skickas en faktura
- Om fakturan inte blir betald skickas en påminnelse till epostaddressen (och företagsadressen om ni vill)
- Om fakturan inte betalas skickas inkasso till fysisk adress
- Om inkasso inte betalas så skickas ett mail ut att kontot stängs av om man inte reglerar skulden inom 24 timmar (eller mer om man vill vara snäll)
Jag tycker det är sjukt dålig stil att inte meddela via mail innan ni stänger av kontot. Jag har som sagt inte tagit emot några av era fysiska brev, dessa borde ha studsat tillbaks till er.
|