Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-07, 15:05 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Njeej, det var inte alls samma problem.

Jag skickade till en person i TO fältet som jag ville alla BCC-mottagarna skulle se och det gjorde de.

Jag hade två personer i BCC-fältet vilken jag inte vill att TO-mottagaren skulle se. Men jag misstänker att det har skett en omflyttning (förväxling) av hur dessa fält mappades mot varandra någonstans på vägen. Jag vet att det inte var jag själv som skrev dem i fel fält för jag gjorde det i flera mejl och jag har använt BCC-fältet sedan 1988 när jag började med mejl så jag är mycket väl medveten om hur det fungerar när det fungerar som det ska fungera.....

När TO-mottagaren svarade på mejlet med Reply-all så gick det mejlet även till alla mottagarna i BCC-fältet och jag själv fick också en kopia, och då såg jag att de mejladresser som jag skrivit in i BCCfältet även hamnat i CC-fältet (TO mottagaren visste INTE vilka jag hade skickat det till innan).

Jag skickade även från en annan adress än Gmail och då fungerade BCC-fältet helt OK så jag tror inte tat det är Thunderbird som har denna bugg utan att det just vad GMail (under 1-2 veckor hade jag samma problem med GMail).

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-10-07 klockan 15:13
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat