Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Så här fungerar faktureringsrutinen hos FS Data, vid beställning av ett webbhotellskonto:
- Vid beställning av ett konto så skapas kontot omedelbart och användaruppgifterna skickas ut till angiven e-postadress.
- Till samma e-postadress skickas det även ut en faktura.
- Om fakturan inte blir betald så skickas det ut en påminnelse via både e-post och vanlig post. På samma sätt skickas det även ut en varning om inkasso.
- Vid utskick av vanlig post så kontrolleras adressuppgifterna mot olika centrala register. Om det är ett företag, så som i detta fall, så använder vi oss av allabolag.se.
- Om webbhotellskontot ändå inte blir betalt, trots påminnelser och varningar om inkasso, så är vi i slutändan ändå tvungna att stänga ner det.
Vi hade vår 15-års kampanj i april. Detta konto stängdes av i augusti (4 månader senare). Vi sparar givetvis uppgifterna för avstängda kunder och om denna kund hade kontaktat oss någorlunda skyndsamt så hade det inte varit något problem att återställa kontot. Men nu befinner vi oss, som bekant, redan i oktober.
|
Ni varnar/hotar alltså om inkasso två gånger i den här processen utan avsikt att faktiskt göra det då ni istället bara stänger av kontot och släpper det?
Varningarna är då alltså bara tomma hot? Är det inte bara bättre att vara ärlig då och säga att kontot stängs ned?