Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-03, 01:48 #2
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2011
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Webmasterpro Visa inlägg
Nu orkar jag inte med Google's daltande. Går tillbaka till att köpa länkar, detta har alltid fungerat bokstavligt talat klockrent för mig när det kommer till att slå ut konkurrenter.

Är inte ett stort fan av att använda mig utav oetiska metoder när det kommer till SEO, men man måste följa med i dagens rat race.

Vissa folk jag pratat med i SEO-kretsarna gillar Google's nya uppdateringar, på grund av enkelheten att slå ut folk med negativ SEO.
Håller med dig. Det börjar bli för mycket nu. Det är i stort sätt omöjligt att bygga upp en schysst sida eller webshop utan att köpa länkar idag. Och när man väl har gjort en bra sida måste man hålla andan varje gång G släpper en uppdatering. Jag är inte mot att de straffar tunna och värdelösa sajter, det jag inte gillar att man blir så jäkla beroende av G.
I vissa branscher kan man ju få ganska mycket social spridning men det finns nischer där ingen länkar överhuvudtaget. Sen undrar jag vad alla affiliate-företag typ TD, Adtraction mm, tycker om allt detta? Så vitt jag förstår så handlade just denna uppdatering om keyworddomäner och trots att många av dem är skit så har de nog ända dragit in pengar till alla affiliates. Många bäckar små blir nog en del kulor. Vad tror ni andra?
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat