Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-02, 13:23 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Är väl bara att dra av preliminärskatt 30% när ni betalar fakturor till PRQ. Tror till och med det är er skyldighet när de saknar F-skatt.
Sen har jag aldrig hört talas om att Skatteverket agerat i ett sådant fall, man kan då undra vad syftet är när det inte utövas åtgärder.
Väldigt dålig koll på bolag i Sverige, ni kanske mins följande nyhet som stod i alla tidningar för ett tag sedan

"Svensken man sitter sedan flera månader gripen i Panama misstänkt för penningtvätt. Enligt åklagarmyndigheten i Panama ska svensken tillsammans med en holländsk man ligga bakom tvätt av mer än 100 miljoner dollar.

De båda tros också vara nyckelfigurer i ett större internationellt penningtvättnätverk, enligt den nyzeeländska affärssajten interest.co.nz."

Jag har vetat om hans verksamhet mycket länge, han hade runt 30-50 skalbolag registrerad i Sverige för tvätta pengar. Flera av bolagen hade funnits aktiva länge, flera av bolagen stod som ägare av aktierna i bland annat flera av hans Nya Zeland bolag.

Han bedrev flera Bank/finansbolag med.

Sedan finns det väldigt mycket mer bolag i Sverige, även dom stora bankerna hjälper till med även om det inte syns på papper.

Så i grunden när dom inte ens klarar av ha kolla på sådana typer av verksamheter så tror jag inte det är så konstigt dom inte klarar av kolla F-skatt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat