Medlem
|
|
Reg.datum: Jun 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Som en framgångsrik entrepenör i Sverige men född I Polen samt med familj & vänner där:
I Sverige kan du jobba hårt och tjäna bra pengar.
Du har stora möjligheter att driva eget och staten hjälper mycket med alla aspekter i livet.
Du har en säkerhet som ger dig ro och råd att fokusera på att förbättra ditt liv för att du har en garanti att uppnå en viss levnadsstandard som i Polen(och många länder) skulle klassas som lyx.
Lyssna inte på folk som Patrik, det finns gott om pengakåta människor som tycker om att skrika och klaga, faktum är att Sverige som land är helt fantastiskt gällande politik, stat, säkerhet och hälsa.
I Polen vet du inte när du blir av med bostaden för att hyresvärden har mutat "komunen" för att få in en polare, du vet inte om läkemedeln du får hos läkaren faktiskt hjälper dig eller om de vill få in dig till ett extra besök för att du ska betala mer, att folk kuggar körkort 10-15 gånger är inte ovanligt eftersom det är fri prissättning på uppkörningar(ja en uppkörning kostar duktigt mycket kan jag säga), du vet faktiskt inte om "Absolut Vodka" du köper i affären inte är hembränt med labeln påsatt, har du ingen utbildning från universitetet får du nöja dig med en inkomst på under 2000:- i månaden för heltidsjobb samtidigt som ALLT kostar mycket pengar.
Nazism, religion(fanatism/fotboll räknar jag in här) och korruption är de 3 dominanta krafterna jämnfört med säkerhet, möjlighet och stabilitet i Sverige.
Svenska staten kanske gör vissa saker fel, men de gör många saker bättre än resten av världen.
Vissa länder är trasiga i grund och botten, Sverige är helt fantastiskt och tar varje år steg för att hjälpa bolag och folket som bor här.
Patrik är någon som världen inte skulle sakna, och det finns säkerligen folk som sympatiserar med hans åsikter, men jag kan garantera att ingen av de vet vad det innebär att gå från en sketen by i ett korrumperat kommunistland till VD på ett företag med över 10 anställda och mångmiljon omsättning.
Verkligheten flyger långt över huvudet på folk som helt saknar perspektiv, det är en livsläxa de tyvärr blir utan och det påverkar deras karaktär på ett negativt sätt, man kan bara tycka synd och fortsätta göra det bästa man själv kan.
|