Ämne: Ett till WN
Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-29, 00:13 #20
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2011
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar

Reg.datum: Jun 2011
Exakt. Mitt nya forum skulle snart invaderas av såna som mej menar du?
Jag ser problemet på mängder av forum.
Min tanke är att avlasta ett forum som wn.se med ett mindre setiöst forum, kalla det spamforum. GFY är ett typiskt sådant forum. Likväl hänger hundratals där dagligen och dom tjänar x antal tusen i minuten på reklam!
Jag pratar om ett liknande "spamforum" med seriösa inslag emellanåt!

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Ja, vad betyder seriöst? Jo, jag skall säga dig en sak i alla fall om att driva forum; så fort du skulle börja driva ett forum riktigt seriöst, speciellt inom sex/porr/admins, så skulle du inte ganska snabbt att samma regel som finns på WN behöver införas, dvs. ingen egenreklam i trådar (förutom kanske i singnaturer och profiler), då det skulle förmodligen spamma ner hela forumet ganska snabbt.

Då är du sedan tillbaka till samma visa som här, dvs. medlemmar som klagar på att man inte får nämna sina länkar och ständigt hänvisa till sin verksamhet.

De som drivit/driver forum om populära saker som går hem hos många svenskar och där det finns bra med medlemmar som kan utsättas för reklam, inser ganska snart att egenreklam är bara något som kommer i massor och tar tid att administrera, samtidigt som vissa medlemmar gnäller på det för att det stoppar upp deras egen agenda. Stoppar man inte det, så förlorar man det ändra lägret, de som vill diskutera och inte ha reklam hela tiden ...
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat