Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Nu tänker inte jag sänka mig till den nivån att jag diskuterar andra leverantörers ev problem och att jag tog Binero som exempel var bara för att ärendet handlade om dom.
|
Förstår piken! Men det var också din tolkning av vad jag skrev. Jag vet ju inte speciellt mycket om andras miljö och det var aldrig tänkt att jag skulle peka ut Binero, men det var just det som diskuterades. Så det blev kanske lite fel från min sida ... Ber Binero om ursäkt!
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Vad man måste tänka på är att en support inte endast har kontakt med personer som har problem. Vet inte hur många gånger jag fått samtal som handlat om "Vad kostar tjänsten XYZ per månad?" och har då ibland inombords lust att svara "Ja om du kollar på vår hemsida står det i typ font 36 där" men det gör man ju så klart inte. En support får alltså hantera alla möjliga ärenden så hög belastning behöver alltså inte automatiskt innebära att man har problem.
|
Har man hög belastning så har man problem! Så där har du fel!
Man har ett problem som måste eller bör lösas, måste/bör beroende på den syn man har på den personal man har anställd och som i förlängningen mynnar ut i ansvar mot sina kunder.
Det innebär inte att man har ett direkt fel eller någon typ av exvis konfiguration som man inte får att fungera som man vill och att detta påverkar många kunder.
Problemet kan ligga på ett helt annat plan. Det kan vara organisatoriskt vilket jag försökte skriva.
Det kan vara pedagogiskt som det det fall du skriver om att man får samtal med frågor era priser.
Med drygt 20 år som lärare har jag god erfarenhet av pedagogik. Det räcker inte med font 36. Då måste man tänka genom sin egen webbsida om man nu inte vill ha denna typ av samtal.
Jag skulle uppskatta fler såna samtal då har jag möjlighet att sälja. Du kanske inte har det tänket för att sälja är ju nån annans jobb i företaget.