Citat:
Känner mig lika lurad för det eftersom det fortfarande är ett fullt normalt asp objekt (Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") ) som inte fungerar tillfredsställande med normal laddningstid.
|
Vad gör du med objektet är väl den stora frågan. Hur många filer itereras över, hur stora är dom, hur läses dom?
För mig låter det som om du gick till ett webhotell med lokal disk till ett med SAN och gör så många läsningar från filsystemet att du verkligen känner av svarstiden från lagringen. Det är fullkomligt normalt i alla distribuerade miljöer, och tyder isåfall också på att du har ett prestandaproblem i din kod. I sådant fall har du valet mellan ett webbhotell med en klassisk lokal lagring (och underanvänd disk) eller strukturera om dina läsmönster mot disk.
Vill du ha en optimal och kontrollerad miljö måste du ha dedikerade resurser via VPS eller dedikerad server. Alla andra alternativ kan alltid ge oväntade prestandaproblem om det finns krävande delar av applikationen.
Skulle Binero haft en intresserad och sysslolös programmerare på sin support skulle denna säkerligen kollat upp sådana eventuella problem för länge sen. Men jag tycker faktiskt inte att man ska kunna förvänta sig att få gratis code reviews på budget-webbhotell.
Om du vill utreda om detta är problemet. Testa att köra applikationen från en lokal maskin och använd en lagring på en nätverksdisk. Det borde isåfall ge jämförbara resultat.