Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-24, 00:30 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Lite komiskt att ämnet på tråden är "Webbhotell med respekt för kunden", hur är det egentligen med din respekt för andra människor Conny? VET du att varenda människa som svarar på ditt ärende är en tomte?

Och hur tror du att det skulle fungera hos ett webbhotell om alla gjorde som du och krävde att få prata med en specifik person? Om man nu har ett sådant ärende som man anar att den som svarar kanske inte har koll på, varför skickar man då inte ett mail så att personen kan rådfråga en mer kompetent kollega och då återkomma till dig med ett korrekt svar?
Jag har mycket stor respekt för människor som lyssnar på kunden och verkligen lägger manken till för att lösa kundens problem. De behöver inte ens lyckas, bara de visar ett tydligt engagemang och vilja att lära sig, samt inte är rädda för att begära hjälp av sina kollegor.

Jag har begränsad eller ingen respekt för människor som avfärdar kunden och alltid skyfflar över problemet på kunden och därmed visar begränsat eller inget engagemang eller intresse för att hjälpa kunden.

Det här är vanligt bland många (men tack och lov inte alla) människor som jobbar i first-line-support eller call-center-på-telecom-bolagen.

Jag råkade ut för samma sak på hp när jag 1998 råkade ut för en bugg i en drivrutin till musen på en HP-laptop. Supportteknikern vägrade godta min beskrivning av problemet (att musmarkören hoppade runt som en besatt på skärmen och klickade på egen hand på allehanda ikoner). Det tog mig 3 månader innan jag fick HP att över huvud taget erkänna att problemet existerade. Sen visade det sig att det var ett känt problem att det var deras värstingburk (som jag hade köpt) som hade en bugg i drivrutinen för musen och BIOS som bara uppträdde med en specifik kombination av hårdvara och version av Windows samt just denna version av musdrivrutinen.

Men poängen var att tomten till tekniker som vägrade föra ärendet vidare i sin organisation, och menade att det var handhavandefel av mig, på HP fördröjde mitt ärende med 3 månader, eftersom det redan fanns en lösning, genom en enkel patch av BIOS, samt uppdatering av drivrutinen.

Det var först efter att jag rev upp himmel och jord och lirkade mig fram genom chefshiearkierna som det blev fart på HP. Så tomtar finns det gott om....

Jag kan väl tillägga att jag fortfarande (14 år senare) tycker HP har de bästa laptop-datorerna och laserskrivarna och jag är fortfarande kund som köper deras produkter. Men jag glömmer aldrig tomten som vägrade hjälpa mig med mitt problem. Jag skulle gladeligen hälla en hink iskallt vatten över honom om jag fick tillfälle att göra det ostraffat.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-24 klockan 00:39
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat