Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-22, 09:21 #8
gelkis avatar
gelki gelki är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2012
gelki gelki är inte uppkopplad
Nykomling
gelkis avatar

Reg.datum: Sep 2012
Frågan är om google blir sämre och sämre för varje dag. Det beror nog på vem du frågar. JAg jobbar intensivt med samarbetspartner med både länkar, inlänkar, seo, programmering, design ja rubbet och jag bara säga så här: Google blir inte sämre för slutanvändaren. Google ombesörjer relevans i sökningar. Detta är ett pimärt mål för google. Att ge användaren mest relevanta träffarna. Problemet idag är att den med kunskap och pengar styr helt enkelt vad som visas på den organiska 10- topp listan. Det innebär att användaren egentligen inte får relevans i sökträffarna på den organiska listan. Det är först när man hamnar på sidan 2-3 som jag tycker att man också borde kika på eftersom där brukar innehållet vara mer tillfredställande och ej köpt. Detta med att placera olika hemsidor på olika placeringar kämpar google mot varje dag. Deras algoritmer ska alltså i så stor utsträckning som möjligt filterara bort "köpta" placeringar från riktig relevant innehåll. Och där har google mycket och göra fortfarande och kommer nog aldrig att komma ikapp de som manipulerar. Så jag tror inte att google är sämre men slutar google utveckla filtrerings algoritmer så ja då blir relevansen sämre. Så sammanfattningsvis så är och blir google bättre och bättre.
gelki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat