Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-22, 07:37 #8
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag tycker Charina Nilsson har helt rätt i sin kritik, man kan som webbhotell givetvis inte byta plattform till något sämre som inte stöder klassisk ASP fullt ut om man som kund har avtal om det. Dessutom att de slängt in Linux är en ren oförskämdhet om man betalt för en Windowsplattform.

De flesta webbhotell jag känner till brukar aldrig ändra arkitekturen på befintliga installationer utan kunderna får fasas över på om på till ny arkitektur och de som vill vara kvar i den miljö som funkar får vara det. Binero är såpass stora så de har inga problem att ha flera servrar igång med olika konfiguration.

Detta problem är ju till 100% skapat av Binero och deras ändring av arkitekturen i den befintliga miljön. Då får ju Binero ta hela ansvaret för det och rätta till sitt misstag utan kostnad eller besvär för kunden, med högsta prioritet.
Tack Conny!

Jag förstår visst att man inte kan vara bakåtkompatibel i all evighet utan att det måste någon gång få ett slut. Vad jag däremot reagerar mot är att man fortfarande påstår att man stödjer klassisk ASP vilket man då alltså inte gör. Och jag kan tycka att man kunde ha undantagit de kunderna som valt 'windowsmiljö' i deras kontrollpanel i deras 'lastbalanserade linuxmiljö' det kan inte ha varit vare sig svårt att ordna eller komma som någon överraskning att de som valt windowsmiljö har gjort det av en anledning och vill slippa linuxmiljön av olika anledningar.

Att man dessutom påstått för mig i flera månader när till och med jag begrep att det var linux med i spelet när mina siter började konstra, fortsatte att hävda att jag låg i en ren windowsmiljö gör att jag känner mig ganska sur faktiskt.

Jag håller inte med om att man skall förstå att man får ta massa skit för att man betalar en lägre pris. Det är som att säga att man skall acceptera att bli lurad. Tar dom detta priset för en windowsserver så är det något dom får stå för. Kan de inte hålla en windowsserver till det priset så får de inte luras och lägga mig på en linux utan då får de helt enkelt ta bättre betalt om det är det de behöver. Inte vet jag, jag vet inte vad det kostar att hålla ett webhotell, så det är inte ett hållbart argument.

/Charina Nilsson - lite lurad windowsanvändare på Binero
Nilsson är inte uppkopplad