Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-17, 17:22 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Jag undrar varför det alltid poängteras att en gärningsman är ångerfull? Det är ju mer regel än undantag att de är ångerfulla (vem fan skulle inte göra sitt bästa för att bete sig så för att få lägre straff?), så varför ens nämna det?

Jag tycker det sticker i ögonen att se att någon som gjorde något så jävligt säger att de är "ångerfulla".
Troende kristna är nog ganska intresserade av det, därav att frågan sedan länge per automatik ställts av journalister. Dessutom är det bättre löpsedelsmaterial ju hemskare brottslingen är, då vill man också veta sådana saker. Visst kan det sticka i ögonen men jag tycker personligen att det är betydligt bättre att personen är ångerfull och tänker sig för en extra gång innan han / hon gör något liknande igen än den raka motsatsen. Sen är det ju som du säger inte lätt för någon utan insyn att veta vad som är sant eller inte men polisen är nog ändå bättre kvalificerad att gissa än någon som aldrig träffat människan Så länge folk vill ha löpsedlar och så länge folk sprider sådana här nyheter som virus så kommer sådana detaljer tyvärr alltid att grävas fram, oavsett om de har någon mening eller inte.

Verkar hur som helst som att polisen är ganska bergsäkra på att de har rätt person nu, skönt det.