Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-16, 23:47 #85
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
I stockholmstrafiken så håller de på att bygga om Kista avfarten från E20 och samtidigt bygger de om hela Norrtull (som är jämförbart som att göra en hjärtbyte när hjärtat är i full aktivitet), detta har straffat kötiderna enormt genom dessa trafikproppar.

I eftermiddagsrusningen kunde det ta en timme extra att ta sig förbi norrtull i norrgående riktning.

Men sammantaget så lönar det sig ordentligt att åka bil från Vallentuna där jag bor till södermalm i Stockholm. Med bil tar det normalt 40 minuter i rusningstrafik (25-30 minuter vid lågtrafik) medan det tar 75-90 minuter med kollektivtrafiken. Då pratar jag enkel resa på en dag blir det ju den dubbla tiden. avståndet är ganska exakt 40 km.

Det är ju helt enkelt orimligt att åka kommunalt när man bor i Vallentuna och ska jobba i Stockholm. Det beror givetvis på exakt till vilka adresser man ska så tiderna varierar ganska mycket.

Men som jämförelse så kan jag med bil åka på 90 minuter från centrala Vallentuna till centrala Sandviken (det är ganska exakt 200 km) nu när den nya motorvägen norr om Uppsala är färdig, tidigare tog det 115-120 minuter.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-16 klockan 23:49
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat