Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-13, 14:57 #18
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Då undrar jag vad som blivit så mycket sämre och vad som är så pass mycket bättre på Malta? Med undantag för att just du råkar ha mer pengar då, det är inget mått på att landet fungerar bättre.
Jag skiter i hur ett land fungerar eller inte, stora frågan är värdet på pengarna. Jag kan byta land bara, inga större problem om landet går helt åt helvete.

Vilken livsstandard ger X summa pengar, att betala flera miljoner skatt i Sverige för få kyla och bara massa regn. Samt ingen VIP service, trängas med massa folk i kö och liknande. Nej knappast.

Skulle blivit väldigt många sidor vad jag tycker är dåligt med Sverige, men dom största delen som är värt för mig att flytta är skatt och klimatet.

- Malta har bra klimat, 300+ soldagar och vinter på Malta är typ som Svensk sommar.
- Bra skattesystem och nivå.
- Väldigt klart och fint hav, tror det ligger på 2:a plats något inom EU i renaste badvattnet.
- Fungerande bostads marknad, du får boende samma dag och du har väldigt stort utbud.
- Liten Ö, betyder närhet till allt. Så gångavstånd mellan 1-15 min för bada och 200+ restauranger/butiker och 2 köpcenter är inte så fel.
- Du kan köpa alkohol i varje butik, cafe och liknande. Samt inte överdriven CP politik när det gäller serveringstillstånd.

Du kan köpa dig det du vill ha och leva ett bra liv och slippa vara en slav där någon annan säger vad du ska göra eller inte göra.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat