Citat:
Ursprungligen postat av Petter Hedman
Det har ju varit stora förändringar på Google det senaste året.
Det började ju redan förra året med Panda uppdateringen och den kom i nya versioner i april i år.
På senaste tiden har ju även pingvinen från Google slagit hårt mot många sajter.
De råd man kan ge är gamla, men än viktigare numera:
Var varsam med länkbygget.
Var unik med ditt innehåll.
Sprid ut dina ankartexter över fler ord och fraser.
Uppdatera kontinuerligt.
Ingen keyword spamming
Arbetar du med kvalite´rakt igenom när du utför din sökmotoroptimering, så är du hyffsat säker. Man vet faktiskt aldrig med Google numera.
Att använda kvalitet vid sitt sajtbygge är dock den bästa vägen att gå!
|
Hej,
Dina fem tips känns väldigt relevanta och är nog goda råd för alla i denna branschen. Inte minst för oss lite "mindre" aktörer. Stora sajter har ofta kraftfulla länkar och det känns som de generellt klättrat i SERP de senaste åren. I varje fall i internationella Google (.com).
Jag som sysslar en del med turism ser exempelvis att jättar som Tripadvisor och Agoda gynnats av förändringarna. Kul för dom och kanske en logisk utveckling. ;-)