Citat:
1. Vad är den största anledningen till att Du använder MB/iMac?
2. Är det verkligen skönt att navigera i deras operativsystem?
3. Hur fungerar utbudet av program, är de lika svindyra som själva datorn. Dvs. att man måste betala flera tusen kronor när man väl har sin dator för att kunna använda typ ett musikprogram? Eller finns det som till PC massor med gratis program att använda?
4. Har ni er MB/iMac som en personlig dator eller en arbetsdator?
5. Skulle du säga att man kan ha stor glädje av sin MB/iMac även vid privat bruk?
6. Det går ju rykten om att man aldrig får virus, är det verkligen sant och ska man som till PC skaffa ett antivirusprogram det första man gör?
|
1. Mjukvaran
2. Ja, men det är en övergångsperiod innan man flyger omkring obehindrat i OSet
3. Jag skulle nästan säga att utbudet på små billiga program (t.o.m. gratis) är bättre än för Windows idag då Mac-utveckling har blivit så sjukt populärt. Jag sitter ofta på program som mina Windows-användande kollegor blir sjukt avis på, medans dom inte har ett skit som jag vill ha :-)
4. Både och, iMac 27" och Macbook Air 13" för jobb/privat.
5. Så länge du inte spelar spel (även om de flesta stora spel börjar släppas på mac nu också) så har du precis lika stor glädje privat som i arbete av en Mac.
6. I dagsläget kommer du inte att få virus, punkt. Du behöver inget virusprogram alls, det är lurendrejeri att sälja sånt till Mac.