Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
Hej,
Ps. Tidigare kunde jag uppleva att folk kunde störa sig på att man köpte Mac. Deras argument var "varför köpa en (relativt) dyr dator när du kan få den för hälften?". Mitt svar är: Varför köpa en BMW när du får en Skoda för hälften? Givetvis lite provokativt, men det finns nog en poäng.
|
Håller med helt och fullt, det där kan man ofta stöta på när man träffar någon inbiten Windows-användare som nästan verkar bli förbannad och ta det personligt att man köpt en dyr dator.
Och just den där "varför betala mer när man kan få något för mindre" mentaliteten tycker jag spricker hela tiden, det har ju med personlig smak att göra. Skulle man applicera det på samtliga områden i livet så skulle vi alla köpa jeans på ICA Maxi istället för Levi's, Audi skulle gå i konkurs, och mobiltelefoner hade fortfarande haft knappsatser och plastpennor... Det håller liksom inte att bara köra prisargumentet, uppenbarligen tycker vi Mac användare att vi får något extra för våra pengar.
Nästa gång man blir attackerad för priset på en Mac tycker jag att vi alla ska titta på skorna på Windows användaren som häcklar oss och fråga varför han har Adidas sneakers när det finns alldeles utmärkta skor på ICA.