Ämne: Ångerrätt
Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-08, 19:23 #8
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Kund returnerar en fotoprodukt för ca 10.000:- med tydliga lackskador, då han använt verktyg (en skruvmejsel enligt han själv) för att öppna batterliocket. Vi vill hävda att produkten ej längre är i "väsentligen oförändrat skick" och att ett ångrande av köp därför inte är möjligt. Produkten i övrigt är i nyskick. Detta är inte första gången vi har ett sådant ärende och kunder blir normalt tokiga när man säger NEJ, trots att vi tydligt i köpvillkoren också redogör för just detta med repor/lackskador, mm.

Hur ser ni på detta?
Hej. Står det klart och tydligt i köpvillkor om vad som gäller och att kunden måste godkänna dessa innan köp (förmodar jag) då är väl saken rätt klar. Ha is i magen och hävda att det inte finns någon ångerrätt, vill kunden ta det vidare, så gå vidare? Du kommer få rätt oavsett.
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat