Citat:
Ursprungligen postat av dannel77
Kund returnerar en fotoprodukt för ca 10.000:- med tydliga lackskador, då han använt verktyg (en skruvmejsel enligt han själv) för att öppna batterliocket. Vi vill hävda att produkten ej längre är i "väsentligen oförändrat skick" och att ett ångrande av köp därför inte är möjligt. Produkten i övrigt är i nyskick. Detta är inte första gången vi har ett sådant ärende och kunder blir normalt tokiga när man säger NEJ, trots att vi tydligt i köpvillkoren också redogör för just detta med repor/lackskador, mm.
Hur ser ni på detta?
|
Hej. Står det klart och tydligt i köpvillkor om vad som gäller och att kunden måste godkänna dessa innan köp (förmodar jag) då är väl saken rätt klar. Ha is i magen och hävda att det inte finns någon ångerrätt, vill kunden ta det vidare, så gå vidare? Du kommer få rätt oavsett.