Ämne: Ångerrätt
Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-08, 15:41 #3
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Precis haft en konversation med denna kund, han har vänt sig till polisen och konsumentvägledningen, etc., helt tokig. Han hävdar att han inte såg några skador när han skickade tillbaka produkten, och att han var "så försiktig" han kunde när han öppnade batterilocket.

Sådana här ärenden är så fruktansvärt meningslösa, och om man inte går kunden till mötes så eskalerar det bortom all kontroll.. Detta är Sverige i ett nötskal.

Att ersätta mellan 0-50% skulle han aldrig acceptera, det skulle ingen kund göra. Han har sagt att han kan betala ett nytt batterlock, men det intressanta är ju hela den administrativa proceduren i detta ärende, det kostar oss i första hand tid att hantera detta och tar förmodligen flera månader att lösa. Sen att plomberingen på produkten också är förstörd är väl något man får acceptera som handlare för att kunden skall "ha rätt att undersöka produkten", likaså kanske denna skada också faller under denna formulering? Då han kan hävda att han inte kunde öppna locket på annat sätt än med en skruvmejsel?
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat