Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-05, 11:48 #34
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Väcker en gammal tråd...

Har haft mina domäner utsprida hos flera olika domänregistratorer men tänkte samla dessa på ett och samma ställe nu. Har kollat runt en del och tänkte använda Loopia. Dock hitta jag två problem med Loopia. , Man kan inte förnya tex .com, .net etc i mer än 1 år samt när man har betalt en domän så syns inte detta i Whois och i Loopias system förrän samma dag som domänen förfaller eller till och med dagen efter. Detta ogillar jag skarpt. Vill kunna förnya en domän i flera år samt vid betalning så ska Whois uppdatera skyndsamt. Jag frågade Loopia om detta och som det ser ut nu ska så blir det inga ändringar.

Så min fråga, vilka ska man anlita för att hantera alla domäner man har och där man kan förlänga .com, .net etc i flera år samt där de uppdatera Whois skyndsamt?
Det är tyvärr ett stort problem med Loopia, när de väl bestämt sig för något så ändrar de sig inte i första taget Det finns egentligen inget svenskt webbhotell som är bra. Loopia är de som har överlägset bäst möjligheter att glänsa men de är en del av en koncern som vill ha in pengar hela tiden.