Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Om man envisas med att använda t.ex. CSS3 och HTML5 trots att det inte har ett brett stöd bland webbläsarna än så tycker jag personligen att en bra metod är att nedgradera de icke kompatibla webbläsarna till en användbar men avskalad version. Till exempel skulle du ju kunna helt enkelt att skita i skuggan för IE.
Om fler gör så istället för att trixa till nödlösningar så har vi ett bra incitament för MS att göra om och göra rätt :-)
|
Håller inte riktigt med. Du verkar till att börja med väldigt negativt inställd till HTML5 och CSS3. Jag tycker snarare att det är tjänstefel att inte utnyttja den senaste tekniken för att skapa en modern, bra och användarvänlig webb. Kan man även "hacka" sig till en lösning likt den ovan så är det ju en jättebra ersättning för CSS3. I sista hand får man se till att sidan nedgraderar på ett bra sätt.
De nya ovan nämnda lösningen är ju inte speciellt mycket svårare än de vanliga CSS3 metoderna så jag tycker inte att det finns någon bra anledning att inte använda dem. Att skita i det bara för att ge MS mer incitament tror jag inte heller på. De är ju faktiskt på rätt väg nu med IE10, problemet är ju bara att folk inte uppdaterar.