Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Jo, Conny har alltid gjort ett mycket gott intryck på mig därför blev jag lite förvånad.
Jag får kontra.
Conny!
Om du hittar/känner till ett uppdrag där jag kan få 900:-/h för att ha beredskap i hemmet. Tipsa mig gärna, den typen av uppdrag gillar jag... 
|
Ang 900 kr/tim så var det ju inte tänkt som LÖN utan som arvode som kunden betalar en delämängd av, ioch med att kunden på sikt kanske kommer dela tjänsten med flera andra kunder.
Du som leverantör behöver ju hela tiden ha fullt konsultarvode för din personal när de jobbar.
När man erbjuder en tjänst så blir det ju då som i mitt räkneexempel 900 kr/ 18 avtal => dvs kunden betalar 50 kr/tim för avtalet per nomaltimme eller 100 kr/tim för helgtid.
Nu hade jag räknat om timmarna så det blev fler timmar att räkna med i den ekonomiska kalkylen, men jag hoppades att de flesta fattade galoppen med det.
Men du får även ta i beaktande att på en röd dag eller dag före röd dag så är det dubbel konsulttaxa, dvs 900*2 dvs 1800 kr/tim enligt min exempelkalkyl.
Helgtaxan för konsultarvodet är även standard enligt IT- och Telekomföretagens IT-Tjänster och de flesta standardavtal jag läst.